VAEKST eksekverede markedsundersøgelse for en børsnoteret CAD-softwareleverandør

VAEKST leverede kundeanalyse til en enterprise CAD-softwareleverandør og fastholdt kunder på tværs af fem lande.

600

Timer

5

Lande

Markedsundersøgelse

Industry

Enterprise

Mik Meisen Lokdam
Co-founder & CEO
mik.lokdam@vaekstgroup.dk

600

Timer

LET'S TALK GROWTH?

We create personalised recommendations for growth strategies based on +80 campaigns.
Reach out for a virtual cup of coffee!

TALK TO SALES

Fastholdelse af kunder

En førende virksomhed inden for CAD-softwarebranchen ønskede at forstå, hvor godt de imødekom kundernes behov i Norden. Kapaciteten af interne salgsressourcer var imidlertid begrænset til eksisterende projekter, og virksomheden havde brug for en ekstern partner, der kunne gennemføre en markedsundersøgelseskampagne med høj kvalitet. Kampagnen skulle kvalificere, hvilke af virksomhedens eksisterende kunder der havde en høj sandsynlighed for at forlænge deres kontrakt - og vigtigere, hvilke der overvejede at skifte leverandør.

Forbedring af brand awareness, service og leadgenerering

VAEKST gennemførte en Outbound Sales-kampagne i Sverige, Norge, Holland, Storbritannien og Belgien for at interviewe virksomhedens eksisterende kunder om fordelene og udfordringer ved derfes software. VAEKST fastlog hvilke kunder der var ved at enten opsige eller forlænge deres kontrakt. Desuden blev der genereret indsigter om kundernes mening om softwaren - hvad der fungerede godt, og hvad der kunne forbedres. Strategien blev designet med henblik på at forbedre virksomhedens brand awareness og øge en kvalificeret leadgenerering. Den strategiske kampagne blev specificeret til hver af de involverede markeder. Indsigterne blev givet tilbage til virksomheden, så de kunne forstå deres unikke salgsargumenter og tilpasse en kampagne, der ville muliggøre forlængelse af kontrakter med deres eksisterende kunder.

Opskalering i Nordeuropa

Som resultat oplevede virksomheden en betydelig forøgelse af forretningsmulighederne på deres vigtigste markeder. Med +600 timersmarkedsundersøgelser og lead-kvalificering var virksomheden i stand til succesfuldt at fastholde kunder gennem tættere kontakt med kunderne.

øg jeres omsætning.

BOOK et møde
Corinne Cotteverte - Accelerating B2B Growth
Simone Bendtsen - Assisting B2B Companies in Growing
Valdemar Gyldendal - Business Development Manager
+100
100+ brands bruger VAEKST.