VAEKST leverer markedsundersøgelser og leadkvalificering til en fransk CAD-softwareudbyder i 5 lande.
Et førende firma inden for CAD-softwareindustrien ønskede at forstå, hvor godt de opfyldte kundernes behov i Norden. De interne salgsressourcer var imidlertid begrænset til eksisterende projekter, og firmaet havde brug for en ekstern partner, der kunne gennemføre en account-based marketingskampagne med en konstant høj kvalitet. Kampagnen skulle kvalificere, hvilke af firmaets eksisterende kunder der havde en høj sandsynlighed for at forlænge deres kontrakt - og endnu vigtigere, hvilke der overvejede at skifte leverandør.
VAEKST gennemførte outbound salgskampagner i Sverige, Norge, Holland, Storbritannien og Belgien for at interviewe virksomhedens eksisterende kunder om de fordele og smertepunkter, de oplevede med softwaren. VAEKST var i stand til at finde ud af, hvilke kunder der var ved at opsige eller forlænge deres kontrakt. Desuden blev der skabt indsigter i kundernes holdninger til softwaren - hvad der fungerede godt, og hvad der kunne forbedres.
Strategien blev udformet med henblik på at forbedre kendskabet til firmaets brand og øge en kvalificeret generation af kundeemner. Den strategiske kampagne blev specificeret for hvert af de involverede markeder. Indsigterne blev givet tilbage til firmaet, så de kunne forstå deres unikke salgsargumenter og tilpasse en kampagne, der ville gøre det muligt for dem at forlænge kontrakterne med deres eksisterende kunder.
Som følge heraf oplevede virksomheden en betydelig forøgelse af forretningsmulighederne på sine markeder. Med +600 timers markedsundersøgelse og leadkvalificering var firmaet i stand til at fastholde kunderne gennem en kvalificeret generering af leads, og som følge heraf hjælper VAEKST nu firmaet med at fastholde kunder i 6 lande i hele Nordeuropa.