VAEKST sikrede den første private kunde til en dansk tech-startup ved at etablere en forudsigelig pipeline af SQL'er.
Tech start-up virksomheden tilbyder en platform til videndeling, der indsamler og visualiserer forretningskritiske data i datakataloger og flowdiagrammer med henblik på bedre analyse og rapportering. Med kun to offentlige kunder ønskede startup-virksomheden at komme ind i den private sektor, fordi dataoverholdelse var et modningsproblem for mange virksomheder. Uden erfaring inden for B2B-salg indgik startup-virksomheden et samarbejde med VAEKST for at sikre en optimeret og forudsigelig salgspipeline.
VAEKST leverede et Inside Sales-team til at hjælpe med at segmentere markedet, generere salgskvalificerede kundeemner, koordinere kvalificerede salgsmøder, udvikle markedsrapporter og pleje salgspipelinen. I første omgang var strategien at være sektoruafhængig og målrettet store virksomheder med over 200 ansatte. Data viste hurtigt, at de største virksomheder inden for industrivarer og tjenesteydelser, biovidenskab og logistik havde de største uopfyldte behov på grund af vigtigheden af at have en datadrevet tilgang og den store mængde data. Selv om den oprindelige målgruppe var CTO'er, viste det sig, at BI-cheferne var mere tilbøjelige til at købe end CTO'erne og havde mere viden om emnet.
Start-up'en har modtaget 26 kvalificerede salgsmøder med nogle af Danmarks største virksomheder og har allerede lukket 1 licens og lavet 3 POC'er. Indsigter leveret af VAEKST forbedrede start-up'ens salgspipeline ved at fokusere markedsføringsindsatsen på færre brancher for at skabe mere relevante annoncer. VAEKST fortsætter med at støtte start-up'en gennem Sales-as-a-Service.