VAEKST udvikler konsistente salgspipelines for en nordisk PLMS-softwareudbyder gennem Sales-as-a-Service og værdifulde markedsindsigter.
For at styrke deres markedstilstedeværelse i Norge, Sverige og Danmark søgte en global virksomhed med speciale i produktlivscyklusstyring hjælp fra et eksternt salgsteam til at supplere deres interne salgsorganisation ved at levere en konstant strøm af salgskvalificerede leads.
Partnerskabet startede med en workshop, der omfattede en analyse af PLMS-virksomheden for at identificere det potentielle målgruppe segmentering baseret på firmografiske variabler.
Under workshoppen blev flere variabler som f.eks. brancher, kvalifikationskriterier, størrelse (målt ved ansatte og omsætning) og købssignaler vurderet. På baggrund af denne analyse blev life science-industrien identificeret som det primære målsegment med fokus på virksomheder, der ønsker at forbedre deres datadrevne og digitale kapacitet inden for F&U og produktudvikling. Kort efter, lancerede VAEKST hurtigt en personlig multi-channel outbound-salgsstrategi i Norge, Sverige og Danmark.
Integrering af realtidskøbstriggere i kampagnen resulterede i en væsentlig stigning i konverteringsraten, da forretningsudviklere kunne identificere potentielle kundeemner, der aktivt søgte efter software, der lignede det, VAEKST's kunde tilbyder.
Indtil videre har VAEKST leveret 112 salgskvalificerede møder på blot to måneder. VAEKST har desuden leveret værdifulde markedsindsigter og realtidsdata, hvilket har ført til udarbejdelsen af to markedsrapporter, som har vist sig at være afgørende for virksomheden i dens bestræbelser på at forbedre sin produktbaserede vækststrategi.