CASE

MANAGEMENT CONSULTING

Thor Ravn Møller
CMO
September 6, 2023
SUMMARY

Gennem markedssegmentering, leadgenerering og salgskampagner hjalp VAEKST et konsulentfirma med at lukke aftaler for +10 mio. kr.

915
SQL
3
Lande
16
Markeds rapporter

EKSEKVERING AF EN NORDISK VÆKSTSTRATEGI

Et førende management konsulentfirma i Norden havde brug for et eksternt outbound salgsteam til at gennemføre deres vækststrategi. VAEKST genererer nye forretningsmuligheder for konsulentfirmaets partnere for at lukke og vinde nye langsigtede kunder. Konsulentfirmaets interne ressourcer blev brugt på netværksbaseret salg og pleje af eksisterende kunderelationer, hvilket resulterede i en faldende pipeline af nye salgskvalificerede kundeemner. Konsulentfirmaet vurderede, at det var for risikabelt, komplekst og dyrt at oprette et internt Inside Sales-team, hvilket førte til et partnerskab med VAEKST. VAEKST blev kontaktet for at generere leads, drive outbound salgskampagner og levere kommercielle indsigter gennem en lavrisiko- og personlig tilgang.

DATADREVET SALGSSTRATEGI

VAEKST analyserede konsulentfirmaets brand og servicetilbud for at skræddersy et personligt marketingbudskab, generere kvalificerede leads og gennemføre outbound-kampagner via telemarketing, e-mailmarketing og social selling. Den indledende markedssegmentering omfattede CEO'er i virksomheder med +200 mio. kr. i omsætning og +200 ansatte, og der blev udviklet relevante use cases for at skabe et målrettet budskab til segmentet.

I løbet af de første måneder testede VAEKST forskellige undersegmenter ved hjælp af en agil split-testmetode og fandt ud af, at konverteringsraten var højest hos virksomheder inden for industrivarer og serviceydelser samt transport og logistik. Specielt, hvor der for nylig havde været et direktørskifte og et fald i rentabiliteten på mindst 2 % over en 2-årig periode.

915 SQL OG MILLIONER I OMSÆTNING

Gennem segmenteringsindsigter, der blev genereret fra de outbound salgskampagner, kunne konsulentfirmaet optimere deres egen segmenteringsstrategi for at skabe mere målrettede salgs- og marketingkampagner. Udstyret med de nye oplysninger kunne VAEKST øge konverteringsraten over tid og skabe 915 SQL på 16 måneder. Et år senere er samarbejdet stadig i gang, og konsulentfirmaet har lukket flere aftaler til en værdi af +10 mio. kr. og har flere flere i pipeline.

Thor Ravn Møller
CMO
September 6, 2023

MORE CASES

Arbejd med os

Accelerer jeres B2B-vækst

Lad os komme igang
Corinne Cotteverte - Virtual sales meeting and demo facilitaion that directly drives revenue
Vanja fra VAEKST.
Valdemar Gyldendal - Business development manager
+50
50+ nordiske forretningsudviklere