Kulstofforvaltningsvirksomheden opbygger en konsistent salgspipeline i fire lande for at hjælpe med deres markeds ekspansion.
Virksomheden, der udbyder softwaren til CO2-styring, er baseret i Tyskland og har mere end 150 kunder, opererer allerede i hele Europa, men søgte en partner til at hjælpe dem med at ekspandere deres kundebase til de skandinaviske markeder.
Firmaet, der arbejder inden for den specifikke og voksende niche for forvaltning af CO2-emissioner, ønskede at kunne stole på en lokal partner, der kendte det nordiske marked og var fortrolig med bæredygtighedsrejsen. Dette gav dem mulighed for at spare risici, uddanne deres salgsteam og optimere deres indtægter. VAEKST var den rette partner til at generere salgskvalificerede leads, opbygge en stærk salgspipeline og få markedsindsigter i realtid.
Den tyske virksomhed tilbyder en brugervenlig service til måling og forvaltning af kulstofemissioner og ønskede at få adgang til kunder, der var klar til at starte deres rejse mod kulstofneutralitet. Det var vigtigt for virksomheden, at denne partner troede på formålet og integriteten af deres brand. Derfor henvendte de sig til VAEKST.
Partnerskabet startede med workshops for at lære mere om virksomhedens mission og ekspansionsmål. Dette gjorde det muligt at lave en dybdegående segmentering for en outbound salgskampagne og oprette personlige e-mails for at nå de segmenter, der giver den bedste konverteringsrate. Efter den første e-mail-kampagne og gennem en datadrevet tilgang begyndte man at analysere samtaler for at opnå en stadig mere personlig og effektiv kommunikationsmetode. Sammen med genereringen af markedsindsigter gjorde dette VAEKST i stand til at identificere sektorer af interesse.
Partnerskabet startede med det formål at udvide til Sverige og Finland, men den hurtige opbygning af en stærk salgspipeline i disse to lande fremskyndede virksomheden til at gå ind på det danske og norske marked. Partnerskabet fortsætter i dag med 162 bookede kvalificerede salgsmøder.