VAEKST hjalp et konsulentfirma inden for digital innovation med opskalering, dataanalyse og implementering af ServiceNow.
Konsulentfirmaet er en partner for digital transformation og innovation med speciale inden for AI, maskinlæring, cybersikkerhed, Microsoft og en række andre it-områder. Konsulentvirksomheden ønskede at skalere deres tjenester til tier 1-kunder i Danmark, virksomheder med +500 mio. kr. i omsætning, og vidste, at salgsprocessen ville kræve en personlig kontakt og fysiske møder. Her kan konsulentvirksomhedens eksperter demonstrere deres erfaring. Konsulentvirksomheden er en hurtig innovator og foretrækker øjeblikkelig feedback på nye innovationer for at teste produkt-markedstilpasningen. VAEKST giver dem begge dele.
VAEKST leverede Sales-as-a-Service ved at tilknytte et dedikeret salgsteam til at foretage avanceret markedssegmentering, finde kontaktdata og udføre outbound salg til målgruppen. VAEKST leverer en månedlig markedsrapport med kvalitative og kvantitative indsigter fra aktiviteter og samtaler med potentielle kunder, som giver konsulentfirmaet strategiske indsigter og optimerer outbound salgsprocessen til en mere omkostningseffektiv proces.
Hurtigt blev segmenteringskriterier som omsætningsvækst, digitaliseringsindeks og brug af Microsoft-systemer vurderet til at have den bedste indvirkning på konverteringsraten. Vedtagelsen af maskinlæringsteknologier blev brugt til at udvælge brancher af høj interesse, og VAEKST's egen proprietære database af leads blev brugt til at indsamle kontaktoplysninger om CTO'er. VAEKSTs outbound salgsteam var i stand til at generere salgskvalificerede kundeemner ved at planlægge kvalificerede salgsmøder direkte i konsulentfirmaets egne kalendere og indsamle e-mailtilladelser, der genererede kvalificerede salgsmøder. Der leveres markedsrapporter hver måned.
Indtil nu har VAEKSTs outbound-salgsteam leveret 178 SQL-salg til konsulentfirmaet i et tier 1- og tier 2-segment med en konverteringsrate på 12 % pr. time. Den indledende succes bidrog til, at konsulentfirmaets ønske om at skalere op på tværs af deres serviceportefølje, og i dag kører VAEKST personaliserede outbound salgskampagner for virksomhedens forskellige forretningsenheder. Konsulentfirmaet har indgået flere aftaler.