VAEKST hjalp en amerikansk leverandør af facility management-software med at udvide til Norden, Storbritannien og Australien via Sales-as-a-Service.
Virksomheden var primært fokuseret på digitalisering af post samt sporing og håndtering af indgående pakker og ønskede at udvide deres tilbud. Med Det Hvide Hus som reference var de klar til at afprøve det nordiske marked. Med ingen viden om kulturelle og industrielle forskelle, en svag leadbase og ingen lokal tilstedeværelse havde firmaet brug for en lokal partner til at generere Sales Qualified Leads og undersøge, om der var et produkt-marked fit.
VAEKST udviklede en strategi for markedsekspansionen med fokus på segmentering, leadgenerering, mødebooking, analyse og rapportering. Derudover kortlagde VAEKST også beslutningslandskabet og leverede handlingsorienterede indsigter baseret på dialoger med slutbrugere og beslutningstagere.
Som følge af Outbound kampagnerne i form af telemarketing, e-mail marketing og direkte social selling vurderede VAEKST, at universitetssegmentet havde et stort potentiale. Da universiteterne i Norden er mindre privatiserede og decentraliserede, var købsrejsen mere kompliceret. VAEKST måtte kontakte og involvere flere interessenter, før der kunne afholdes et kvalificeret salgsmøde.
Den nordiske tilgang var en succes, så firmaet ønskede at udvide den til at omfatte Australien, New Zealand og Storbritannien. VAEKST var i stand til at generere 32 Sales Qualified Leads på tværs af alle lande, strømline research i markedsrapporter og hjælpe med at udføre markedsekspansionsstrategien med succes. I dag fortsætter firmaet med at etablere sin position i Norden ved at samarbejde med VAEKST.