CASE

DIGITALT AGENCY

Thor Ravn Møller
CMO
September 6, 2023
SUMMARY

VAEKST's Sales-as-a-Service hjalp et digitalt bureau med at finde kunder med uopfyldte Salesforce-behov og etablere en forudsigelig pipeline af SQL'er.

164
SQL
12%
Konverteringsrate
Forudsigelig
Pipeline

SALES-AS-A-SERVICE GIVER VÆRDIFULD INDSIGTER

Det digitale bureau har specialiseret sig i at optimere UX, udvikle platforme og hjælpe med digital strategi målrettet alt fra Danmarks største e-handels virksomheder til førende energileverandører. Med meget ambitiøse vækstmål samarbejdede bureauet med VAEKST for at hjælpe med at generere Sales Qualified Leads og forbedre sin leadgenerering ved at pleje en pipeline af interessante leads. Derudover producerede VAEKST markedsrapporter med handlingsanbefalinger, der er indsamlet på baggrund af samtalemæssige indsigter.


TIMING AF MØDEBOOKING FOR AT OPNÅ BEDRE WIN-RATES

Samarbejdet begyndte med en workshop, hvor VAEKST analyserede bureauets brand og tilbød at skabe en segmenteringsstrategi og en personlig kommunikationsmetode. Gennem deling af salgsindsigter fra lignende projekter identificerede VAEKST hurtigt et undersegment inden for detailbranchen som et godt udgangspunkt. Lanceringen af Outbounds sales kampagnen baseret på telemarketing og e-mail-marketing viste sig at være en succes, og partnerskabet voksede til at omfatte bureauets Salesforce-afdeling. Her viste en blanding af webinarer til at generere Marketing Qualified Leads og en outbound opfølgningskampagne til at konvertere disse leads til Sales Qualified Leads sig at være meget effektiv.

Markedsrapporterne viste, at digitalisering stod øverst på dagsordenen umiddelbart efter afslutningen af COVID-19. VAEKST optimerede leadgenerering ved at pleje en pipeline af leads og planlagde kvalificerede salgsmøder for midten af 2021.


FORUDSIGELIG PIPELINE

Samarbejdet er stadig i gang og har indtil videre genereret 164 salgskvalificerede kundeemner med planlagte kvalificerede salgsmøder og en gennemsnitlig konverteringsrate på 12 % pr. time. Samarbejdet har indtil videre resulteret i 10 markedsrapporter, som har hjulpet bureauet med at forbedre målretningen af deres egen markedsføringsindsats.


Thor Ravn Møller
CMO
September 6, 2023

MORE CASES

Arbejd med os

Accelerer jeres B2B-vækst

Lad os komme igang
Corinne Cotteverte - Virtual sales meeting and demo facilitaion that directly drives revenue
Valdemar Gyldendal - Business development manager
+40
40+ virksomheder stoler på os