VAEKST hjælper en AI-baseret tale-til-tekst analyse platform i Skandinavien med at ekspandere i Sverige via leadgenerering og markedsundersøgelser.
Ved hjælp af kunstig intelligens og maskinlæring analyserer den danske virksomhed kundernes samtaler i kundeservice for at forbedre deres oplevelse og muliggøre deres fulde potentiale. Virksomheden opererer i en specifik niche inden for kommunikation, UX og taleteknologi og ønskede at øge kendskabet til deres virksomhed. Derfor søgte de hjælp hos VAEKST for at ekspandere til det svenske marked via Sales-as-a-Service. Der blev implementeret en strategi for Outbound Sales for at accelererer virksomhedens store potentiale.
Firmaet stødte på forhindringer i at udvide sin kundebase på trods af at være i en voksende branche, da mange virksomheder er ved at gå væk fra telefonbaseret kundeservice. På grund af markedets kompleksitet og specificitet var det afgørende for virksomheden at få sin produktspecialist til at være i dialog med potentielle kunder for at demonstrere deres ekspertise og værdien af deres produkt. For at løse dette problem leverede VAEKST et Inside Sales-team til at generere salgskvalificerede kundeemner, planlægge demoer, pleje salgspipelinen og tilbyde strategiske indsigter inden for markedet.
De månedlige markedsrapporter indeholdt data om segmentets konverteringsrater og årsagerne til, at potentielle kunder ikke er interesserede. I den første uge eksperimenterede VAEKST med forskellige industrier og opdagede, at finans-, medie- og detailbranchen havde de højeste konverteringsrater, når de fokuserede på deres kundeservice.
Efter 10 måneders markedsundersøgelser og leadgenerering oplevede virksomheden en betydelig stigning i forretningsmulighederne på de målrettede markeder. Partnerskabet er fortsat aktivt med 60 bestilte salgskvalificerede møder og 3 markedsrapporter.