VAEKST skaber SQL'er og kundeindsigter i M&A, GDPR, HR og IT-retslige tjenester for et dansk advokatfirma.
Advokatfirmaet har +250 medarbejdere i hele Norden samt Baltikum og ønskede at øge sin markedsandel i ind- og udland. Firmaet leverer et premium servicetilbud og har derfor brug for at skabe personlig kontakt med sine nye klienter for at etablere et sundt og langsigtet forhold, men har ikke tid til det. Firmaet havde brug for at opbygge en stærk kundepipeline og skabe nye forretningsmuligheder uden at fjerne fokus fra eksisterende kunder. VAEKST stillede et salgsteam til rådighed for at skabe Sales Qualified Leads og generere kundeindsigter på tværs af tjenester som M&A, GDPR, HR og IT.
Da advokatfirmaet vægter respekt, professionalisme og viden meget højt, var det meget vigtigt, at VAEKST opretholdt integriteten af brandet gennem professionel kommunikation med nye potentielle kunder. Efter at have udformet et professionelt og personligt budskab genererede VAEKST leads ved at anvende avancerede kriterier for filtrering af markedssegmentering, gennemførte telemarketing- og e-mail-kampagner til segmentet og leverede markedsrapporter med strategiske indsigter fra samtaler med kunderne.
Fagforeninger, organisationer, museer og fonde blev identificeret som et interessant segment for GDPR-tjenester, e-handelsvirksomheder for IT-tjenester, professionelle servicevirksomheder for HR-tjenester og private equity- og ejendomsinvesteringsselskaber for M&A-tjenester. Markedsrapporterne indeholdt oplysninger om f.eks. konverteringsrater opdelt efter demo- og virksomhedsstatistik, konkurrencesituation, mærkebevidsthed og årsager til manglende interesse.
Partnerskabet startede med GDPR-tjenester og voksede hurtigt til også at omfatte it-, HR- og M&A-tjenester, samtidig med at de udvidede til Sverige og Norge. Samarbejdet er i gang, og indtil videre er der blevet oprettet 177 Sales Qualified Leads og 5 markedsrapporter, hvilket har ført til flere nye kunder og strategisk indsigt for partnerteamet.