SUMMARY

Success in B2B sales lies in the attitude business development representatives have when approaching customers. Developing the right attitude is crucial.

Hvordan Inspirer du til den Rigtige Holdning i B2B Salg?

B2B-salg kan være en snoet vej og kræver, at forretningsudviklere har en bestemt indstilling for at bane vejen og få succes. Men at have succes med salg betyder ikke, at man skal lukke et salg ved hver eneste kontakt. Det ville være urealistisk. Succes her tager rod i at have den rigtge holdning til B2B-salg, der altid bringer dig fremad.

Effektivitet kommer efter produktivitet

Effektivitet forstås som et forsøg opnå mere ved at arbejde mindre. Det fungerer måske på andre områder, men ikke inden for B2B-salg. Som forretningsudvikler skal du bruge en del timer, hvis du ønsker at opnå det ønskede resultat. Så er det tid til at måle dem.

B2B-salg er ganske enkelt baseret på kvalitet og kvantitet. For at få en kunde af høj kvalitet, skal du gå igennem mange leads. Og det er sådan, du arbejder smart og effektivt: Du vurderer sagerne og går videre med de mest egnede. Send e-mails, ring, generer flere leads, tal med flere potentielle kunder. De kunder, der vil føre dig til succes, er blandt dem alle.

Afvis middelmådige muligheder

Der er store muligheder. Alle taler om dem. Det, de ikke nævner, er, at man skal bruge en del tid på at lede efter dem for at finde dem. Og jo mere man leder, jo nemmere bliver det at finde ud af, hvilke der er de mest frugtfulde.

Hvis din kunde er usikker på, om de skal fortsætte salget, hvis du indser, at din løsning ikke er ideel til deres problem, og de fortæller dig, at de ikke er interesserede, skal du gå videre. At blive ved med at insistere på at gennemføre et salg, når du ikke har fundet det perfekte match, er ikke en mulighed for en dygtig forretningsudvikler.

Vær selvsikker i salget

Du bør ikke spørge dig selv - eller din kunde - om salget vil finde sted. Du bør være så sikker på din løsning, at du ved, at den eneste mulighed er, at din kunde køber den. Tænk på salget som en løsning på deres forretning. Det er dig, der hjælper dem.

At tage fat på salgssamtalen som en salgsprofessionel indebærer, at du skal stille direkte spørgsmål. Vær ikke bange for at fortælle din kunde, at dit produkt eller din tjenesteydelse efter din research er den bedst egnede løsning for dem. Du skal gå til bunds i sagen så hurtigt som muligt ved at spørge om alt, hvad du har brug for at vide om dit kundeemne. Det giver dig autoritet og hjælper dig med at spare tid.

Forbered dig på fremtiden

Du bør ikke jagte potentielle kunder, som ikke er interesseret i dit produkt. Det betyder dog ikke, at du ikke omhyggeligt skal registrere og gemme de oplysninger, du har fået fra samtalen, og forsøge at rette op på det, der gik galt, senere.

Du skal have en tankegang, der forbereder dig på fremtiden. Du skal registrere alle data, du indsamler, de relevante oplysninger, som dine potentielle købere fortæller dig, og alle de detaljer, du har brug for at vide for at forberede din strategi til næste gang, du nærmer dig et salg. Når du har disse data, skal du reflektere, få de oplysninger du mangler, og sørge for at tjekke dem ud i fremtiden. Din holdning og dine vaner skal være vedholdende.

B2B Salg kræver socialisering

Vi kan være enige om, at B2B-salg er et job, der kræver en masse sociale egenskaber. Men det handler ikke kun om at tale med folk og opbygge en god kontakt. Det handler også om at rapportere, evaluere strategier og udnytte de resultater, du får fra disse relationer.

Afsluttende tanker

Succes er målbar, skalerbar og opnåelig. Det er det sted, du ønsker at komme hen, og for at nå dertil skal du kende vejen, forberede din strategi og nogle gange improvisere dit næste træk. Som forretningsudvikler skal du være sikker på din løsning og vide, at dine potentielle kunder venter på at høre den. Vær klar til at gennemføre salget og være parat til at gøre alt, hvad der skal til for at opnå det ønskede resultat.

Article by
María Viéitez

More insights

Arbejd med os

Accelerer jeres B2B-vækst

Lad os komme igang
Corinne Cotteverte - Virtual sales meeting and demo facilitaion that directly drives revenue
Valdemar Gyldendal - Business development manager
+40
40+ virksomheder stoler på os